teisipäev, 5. juuli 2016

Hindadest

Hei-hei! Ma siis jutustan natukene hindadest.
Osade ilmselt teavad, et me olime siin Iisraeli enne (ca kolm aastat tagasi) käinud. Ma vist isegi ei julgeks kolida aastaks riiki, kus ma enne käinud ei ole (mis siis kui ikka üldse ei meeldi?). Igatahes meile siin eelmine kord väga meeldis, sellest ka otsus uuesti tulla. Aga seda kui kallis siin elu on ma ikkagi väga ei tajunud.
Üldreegel on, et kõik on 2-5 korda kallim kui Eestis. Kuigi on ükskuid asju, mis on odavamad.
Toit. Me teadsime ette, et liha on kallis, sest seda väga ei sööda siin. Muide, siin on meeletu taimetoitlaste osakaal. Minu laboris on 4 taimetoitlast (sh 2 veeganit). Aga ka muu on  üsna palju kallim kui kodus. Piim, makaronid, riis, sai, isegi puuviljad. Piim nt on 5.90 NIS 1 l, mis on siis 1.41 EUR.
Puuviljadest oli mulle veel üllatuseks (rumal mina eksole), et kõike polegi kogu aeg saada. Nt praegu pole minu põhilist magusainet banaani. Aga see on mul nüüd kenasti muuga asendatud, sest nt mangosid on praegu palju ja need on nii magusad (pole iial Eestis sellise maitsega mangosid saanud).
Eestis oli meil reegel, et nii mina kui Tauri maksame oma toidukontole iga kuu 120 EUR ja poes käies me siis maksime selle kontoga (meil on selleks eraldi kaart ja kuna me tegime kogu nädala ostud korraga ja koos siis oli see väga lihtne). Tavaliselt jäi meil sellest rahast mõni kuini mõnikümmend EUR üle. Siin on meie nädala eelarveks plaanitud nädalas 500 NIS (120 EUR). Esimese süsteemse toiduostmisega nädala tulemusena tundub, et selle rahaga tuleme enam vähem napilt välja. Eks siis paista mis korrektiive edaspidi tuleb sisse viia.
Restoranid. Odavad on nö tänavatoidu (araabiapärane) restoranid. Nt falafel (mida me täiesti konkreetselt armastame) on ca 14 NIS (3.33 EUR) ja see on hea ja tervislik ja täidab üksinda terve lõunasöögi eest kõhu ära. Kui me aga nädalavahetusel mõtlesime minna kohalikku kalarestorani siis me mõtlesime ukse peal ümber. Üks kala on ca 100 NIS ja meil polnud päris selge, kas see on nüüd jagatav ports või ühe inimese ports. Lisaks juurde riis/kartul/vms, salat ja joogid. Ehk siis me ei läinud kuna väljavaade 100 EUR-sest lõunasöögist tundu veidi palju. Oleme nüüd veidi veel otsinud ja loodame sellel reedel reaalselt välja sööma minna (hiinakasse, aga siiski),
Transport. See on nüüd asi, mille üle kurta ei tohiks. Rongipilet Tel Avivi on 34 NIS (8 EUR), mis on odavam kui Tallinn-Tartu rong. Tõsi, ka vahemaa on veidi vähem kui poole lühem. Linnaliini bussi 1 pilet on 5.90 NIS (1.40 EUR) ja kuupilet 213 NIS (51 EUR). Seega isegi Eesti mõistes midagi ületamatult kallist pole,
Korter. See on tegelikult üks suur seiklus, millest ma peaksin veel eraldi kirjutama (see, et meil üldse on ksukil elada), aga praegu lihtsalt hinnast. Me üürime kahetoalist korterit (mis on tegelikult pool suurest korterist, mis on ehitatud ümber kaheks väikeseks (jagame ainult üldist sissekäiku ja kõik uksed ja asjad on eraldi lukustatavad). See on kindlasti väiksem kui meie Tartu korter, ma pakun ca 30-35 ruutmeetrit. Ja me maksame selle eest 3300 NIS. Lisaks 375 NIS maksud (linna maks, internet ja telekas) ja siis veel kommunaalid (oletatav hind 500 -  600 NIS kuus, veel pole ühtegi arvet näinud). Ehk siis kõik kokku ca 4200 NIS (ehk 1000 EUR). Kui ma selle peale mõtlen, siis tundub mulle küll, et mind sellega röövitakse. Aga ma käsin vaatamas teisi kortereid ja ma vaatasin üldist hinnataset ja selline see umbes ongi. Jah kuskil mägedes (igas mõttes) oleks saanud rohkem ruutmeetreid selle raha eest, aga muud tingimused oleksid olnud kehvemad.
Nii, ma loodan, et ma nüüd midagi olulist ei unustanud...Aga kui unustasin siis küsige :)

Anneli

2 kommentaari:

  1. Brrr, oli arvata, et seal on kallim, aga et nii palju, päris uskumatu. Aga põhiline, et meeldib :)

    VastaKustuta
  2. Me vist ka päris nii palju kallimat olukorda ei oodanud =)

    VastaKustuta